poniedziałek, 17 października 2011

Tort Szwarcwaldzki ( na mój sposób )

Długo zastanawiałam się nad doborem ciast z okazji urodzin mojej mamy. Robimy przyjęcie - zrób mi niespodziankę. - powiedziała mama. No i pojawił się problem, jako, że z ciastami nie trzeba było się długo zastanawiać, ale tort - atrakcja wieczoru musiał być magnifique. Po długim namyśle postawiłam na Tort Szwarcwaldzki, choć przepis trochę zmieniłam. Wypiek naprawdę się udał i zrobił furorę na przyjęciu. Nie muszę chyba dodawać, że zniknął od razu.





Składniki:

wiśnie:
1/2 szklanki wiśniówki
sok z jednej pomarańczy, świeżo wyciśnięty
4 ziarna czarnego pieprzu, zgniecione
1 laska cynamonu
skórka z jednej cytryny, w dużych plasterkach
wiśnie ( dałam ze słoiczka )

biszkopt:
9 jaj
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
6-7 łyżek ciemnego kakao

masa I:
1 i 1/2 szklanki kremówki 30%
1 łyżeczka cukru
usztywniacz do śmietany
65 g gorzkiej czekolady ( najlepsza 60%)
4 łyżki ciemnego kakao

masa II:
1 i 1/2 szklanki kremówki 30%
usztywniacz do śmietany
aromat waniliowy
2 łyżki cukru pudru

poncz:
70 g cukru ( dałam 50g )
70 g wody
2 łyżeczki soku wiśniowego
4 łyżeczki wiśniówki

do ozdoby:
1/2 szklanki śmietany kremówki 36%
aromat waniliowy
wiśnie kandyzowane
wiórki czekoladowe

opcjonalnie: dżem wiśniowy


Wiśnie:
Połączyć alkohol z sokiem, cynamonem, pieprzem i skórką. Doprowadzić w garnku do wrzenia. Wrzucić wiśnie i gotować na małym ogniu 2-3 minuty. Ostudzić. Wiśnie przygotować 4-5 godzin wcześniej  i zostawić  w marynacie w lodówce. Później odlać płyn, wyrzucić przyprawy, owoce odsączyć.
Biszkopt:
Białka ubić na sztywno, dodawać cukier i żółtka. Wsypać mąkę zmieszaną z proszkiem, na końcu kakao. Wylać do formy tortowej ( u mnie 24cm ). Piec 40-50 minut w temperaturze 175 stopni. Przekroić na trzy części.
Masa I: 
Śmietanę kremówkę ubić z cukrem, dodać usztywniacz, wsypać kakao i posiekaną czekoladę.
Masa II:
Ubić kremówkę z cukrem, dodać usztywniacz, później wlać aromat.
Poncz: 
Zagotować wodę z cukrem. Mieszać, aż się rozpuści, ostudzić. Dodać sok, alkohol.
Złożenie:
Na dno tortownicy położyć pierwszy blat, nasączyć ponczem. Rozprowadzić dżem wiśniowy, wyłożyć waniliową bitą śmietanę, ułożyć odsączone wiśnie, przykryć  następnym blatem skropionym ponczem. Docisnąć. Wyłożyć 2/3 czekoladowej bitej śmietany, na to krążek biszkoptu nasączony ponczem. Pozostałą czekoladową bitą śmietaną udekorować wierzch. Schładzać 3 godziny.
Do ozdoby:
Kremówkę ubić, dodać aromat, ozdobić boki. Na wierzchu zrobić rękawem cukierniczym rozetki, w które powtykać kandyzowane wiśnie. Wiórkami posypać wierzch. Tort należy trzymać w lodówce.
Smacznego!:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz