niedziela, 9 października 2011

Sernik piernikowy

Ostatnio naszło mnie, aby zrobić sernik, ale nie taki zwykły - ser, rodzynki, czy brzoskwinie. Znalazłam świetny przepis - sernik piernikowy. Połączenie zwykłego twarogu z mascarpone, miodem i przyprawą korzenną mówi już samo za siebie.



Składniki:

Na spód:
1,5 paczki ciastek digestive w czekoladzie, pokruszonych
50 g roztopionego masła
50 g drobno posiekanych orzechów włoskich
1,5 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika

Masa:
350 g twarogu śmietankowego
250 g mascarpone
3 jajka
0,5 szklanki brązowego cukru ( dałam troszkę mniej )
0,5 szklanki miodu ( dałam troszkę mniej )
1 szklanka śmietany kremówki
1 łyżka mąki pszennej
aromat rumowy

Spód:
Wszystkie składniki wymieszać. Wcisnąć je w dno i boki małej tortownicy ( ja zrobiłam na dużą blachę, dlatego jest trochę mniejszy). Odstawić do czasu przygotowanej masy serowej.

Masa:
Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę. Masę serową wylać na przygotowany spód. Piec w temperaturze 180 stopni przez 60 minut. Wystudzić, a później włożyć na kilka godzin do lodówki. Przed podaniem opróczyć delikatnie 2 łyżeczkami kakao wymieszanymi z połową łyżeczki przyprawy do piernika.
Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz