poniedziałek, 24 października 2011

Sernik czeski

Dostałam od babci wspaniały wiejski ser i natychmiast zaczęłam szukać przepisu na sernik. Ciasta ze sklepowych serów mogą się schować. Od razu czuje się niepowtarzalny smak i zapach. Cudowne!



Składniki:

ciasto:
2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
2 łyżki kakao
2 łyżki ciemnego dżemu ( dałam śliwkowe )
łyżeczka sody
łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
1 szklanka mleka
1 szklanka oleju ( dałam 3/4 szklanki )

masa:
450 g twarogu dwukrotnie zmielonego
120 g masła
3 jajka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżeczki cukru wanilinowego
1/2 szklanki cukru
sok z połówki cytryny

Ciasto:
Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać ostrożnie mleko, olej. Wsypać mąkę przesianą z sodą, proszkiem i kakao, na końcu dodać dżem. Ciasto wylać na średnią blaszkę.
Masa:
Utrzeć twaróg z masłem, dodać żółtka, mąkę, cukier, sok z cytryny. Białka ubić osobno i dodać do masy, delikatnie wymieszać. Masę wylać na ciemne ciasto. Piec około 45 - 50 minut w temperaturze 180 stopni.
Dobrou chut' !:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz