piątek, 25 listopada 2011

Szarlotka tatrzańska

Za oknem piękna jesień, a ja proponuję tym razem pachnącą cynamonem szarlotkę, najlepszą, jaką jadłam do tej pory!


Składniki:

na ciasto:
500 g mąki krupczatki
200 g margaryny
90 g cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 żółtka
2 łyżki śmietany

nadzienie:
3 kg jabłek ( szarej renety )
3 - 4 łyżki cukru pudru
2 - 4 łyżeczki cynamonu

Ciasto:
Margarynę z mąką posiekać nożem. Dodać żółtka, cukier puder, śmietanę i zagnieść ciasto. Dno tortownicy ( ja zrobiłam na dużą blachę ) wyłożyć 2/3 ciasta, nakłuć widelcem, włożyć do lodówki. Resztę ciasta zawinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażalnika.

Nadzienie:
Jabłka obrać, pokroić na bardzo cienkie plasterki ( użyłam do tego szatkownicy ). Jabłka wymieszać z cukrem pudrem i cynamonem. Ciasto wyjąć z lodówki, ułożyć równo jabłka. Na to zetrzeć na tarce resztę ciasta. Piec 60 minut w temperaturze 180 stopni.

Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz